Retur & Återbetalning
Vi har 14 dagars returgaranti, vilket innebär att du har 14 dagar på dig att begära retur efter att du mottagit din vara.
Villkor för retur
För att vara berättigad till en retur måste varan vara oanvänd, oskadad, fri från fläckar och med alla produktetiketter intakta.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss Vickmars@outlook.com I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Vickmars accepterar inga returer efter 14 dagar efter leveransdatum
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Ej uthämtade varor
Vid ej uthämtade varor debiteras en avgift på 179 SEK för att täcka administrativa kostnader från speditörerna.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till Vickmars@outlook.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Tillverkningsfel eller skador efter användning (garanti):
Våra produkter har garanti mot tillverkningsfel. Denna garanti täcker inte slitage, oavsiktlig skada, felaktig användning eller försummelse. Om du upptäcker ett tillverkningsfel, vänligen kontakta oss med detaljer om problemet och ditt ordernummer för hjälp.
Policy för återbetalning
Metod för återbetalning
Godkända återbetalningar kommer att utfärdas med den ursprungliga betalningsmetoden.
Skador och fel
Rapportering av defekta varor
Inspektera din beställning vid leverans och meddela oss omedelbart via e-post på Vickmars@outlook.com om varan är defekt, skadad eller om du har fått fel vara. Rapporter om defekter måste göras inom 48 timmar efter mottagandet av leveransen.
Behandling av återbetalningar:
När vi har tagit emot och inspekterat den returnerade varan kommer vi att behandla din återbetalning inom 14 dagar. Om det är en tjänst kommer återbetalningen att påbörjas inom 14 dagar från den dag då du informerade oss.
Undantag för återbetalning
Ej mottagen levererad vara
Om spårningsnumret indikerar lyckad leverans men du inte har fått varan på grund av felaktig adressinformation, kan vi erbjuda en ersättning efter mottagande av en säker leveransadress, med förbehåll för en hanterings-/fraktavgift på 80 SEK.
Avbeställningar
Omedelbar avbeställning: Du kan avboka din beställning upp till 24 timmar efter köp. Om du ändrar dig inom denna period, Vänligen kontakta oss via e-post på Vickmars@outlook.com och ange ditt ordernummer. Vi kommer att avboka beställningen och återbetala hela beloppet vid mottagandet av din begäran. Efter 24 timmar är det inte längre möjligt att avboka, då din beställning redan har skickats till vårt distributionscenter.